Reklama Google AdWords

marketing internetowy z google adwords Pay per click internet advertising modelGoogle AdWords to system e-reklamy, który można uruchomić w ciągu kilkunastu minut. Będzie działał. Ale czy będzie to opłacalne dla Ciebie? Czy dochody przewyższą koszty reklamy? Spróbuję odpowiedzieć Ci na to pytanie…

 

Reklama Google AdWords polega na zasadzie PPC (z ang. Pay Per Click). Płacisz za kliknięcia w Twoją reklamę, a nie za samo jej wyświetlanie. A to olbrzymia różnica. Jest to podstawowym powodem tak niewiarygodnej popularności tej formy e-marketingu. Google AdWords po prostu się opłaca. Ale czy zawsze jest to opłacalna forma e-reklamy? Otóż nie zawsze.

Podstawowym kryterium opłacalności danej formy reklamowej jest rentowność takiego przedsięwzięcia. Oznacza to, że koszty poniesione na reklamę i marketing muszą być mniejsze od zysków, jakie przynoszą. Przykład? Proszę bardzo.

Załóżmy, że masz sklep internetowy. Powiedzmy, że 1 osoba na 100, która trafia na strony Twojego sklepu z wyszukiwarek, coś kupuje. Czyli skuteczność konwersji (odwiedziny / zakup) masz na poziomie 1%. Przyzwoity wynik, choć z pewnością do poprawienia. OK, idźmy dalej tym tropem.
Powiedzmy, że sprzedajesz bieliznę w swoim sklepie. Twój średni zarobek na kliencie wynosi np. 20 zł. Mówimy tutaj o zysku netto (do opodatkowania podatkiem dochodowym).

Zatem kiedy reklama Google AdWords Ci się opłaci? Policzmy.
Skoro 1 na 100 odwiedzających Twój sklep daje Ci 20 zł zysku netto, więc aby płatna reklama w wyszukiwarkach opłaciła Ci się, musisz płacić za 1 odwiedzającego mniej niż 20 groszy (0,20 zł za kliknięcie oznacza 20 zł za 100 odwiedzin, czyli Twój próg rentowności). Czy jest to możliwe z Google AdWords? Nie zawsze. Przedział cenowy jest bardzo szeroki (od kilku gorszy do kilku-kilkunastu złotych za kliknięcie).

Prowadziłem kampanie marketingowe ze średnim CPC (z ang. Cost Per Click, czyli Koszt Za Kliknięcie) na poziomie 10, 20, 50 groszy za kliknięcie. A bywały i takie, gdy było to więcej niż 1 zł za kliknięcie. A od czego ta stawka zależy? Oczywiście od konkurencji. Tylko i wyłącznie od konkurencji walczącej o wyświetlanie ich oferty na wybrane słowa / frazy kluczowe.

Na czym polega moja pomoc dla Ciebie w zakresie reklamy Google AdWords?
Tak więc:

  • Analizuję Twoją branżę, Twój e-biznes pod kątem płatnej reklamy w wyszukiwarkach internetowych
  • Dobieram słowa i frazy kluczowe, które będą dla Ciebie na tę chwilę optymalne i najbardziej opłacalne
  • Tworzę zestaw kampanii Google AdWords dla Ciebie, pod opracowane wcześniej słowa i frazy kluczowe
  • Optymalizuję parametry Twoich kampanii, aby CPC (koszt za kliknięcie) był jak najmniejszy
  • Po uruchomieniu kampanii reklamowej Google AdWords analizuję codziennie jej wyniki, celem bieżących korekt i optymalizacji kosztów
  • W razie potrzeby, uruchamiam kolejne kampanie lub wyłączam te, które są nierentowne, aby zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej przy mozliwie jak najmniejszych nakładach na promocję
  • Daję Ci dostęp do szczegółowych raportów z Twoich kampanii Google AdWords, byś wiedział dokładnie za co płacisz – Google i… mi 😉
  • Równocześnie uczę Cię, jeśli zechcesz, jak samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z Google AdWords, abyś w przyszłości mógł samodzielnie je prowadzić

cena usługi google adwords Cena usługi wynosi od 497 PLN netto (611,31 PLN brutto).
Szczegółowe warunki współpracy są oczywiście do uzgodnienia.

Możesz próbować zaoszczędzić na płatnej reklamie w wyszukiwarkach samemu się tym zajmując. Możesz również próbować znaleźć tańsze oferty. Pytanie jest tylko jedno: czy na pewno Ci się to opłaci?

Tutaj znajdziesz formularz kontaktowy.