Reklama Google AdWords polega na zasadzie PPC (z ang. Pay Per Click). Płacisz za kliknięcia w Twoją reklamę, a nie za samo jej wyświetlanie. A to olbrzymia różnica. Jest to podstawowym powodem tak niewiarygodnej popularności tej formy e-marketingu. Google AdWords po prostu się opłaca. Ale czy zawsze jest to opłacalna forma e-reklamy? Otóż nie zawsze.
Podstawowym kryterium opłacalności danej formy reklamowej jest rentowność takiego przedsięwzięcia. Oznacza to, że koszty poniesione na reklamę i marketing muszą być mniejsze od zysków, jakie przynoszą. Przykład? Proszę bardzo.
Załóżmy, że masz sklep internetowy. Powiedzmy, że 1 osoba na 100, która trafia na strony Twojego sklepu z wyszukiwarek, coś kupuje. Czyli skuteczność konwersji (odwiedziny / zakup) masz na poziomie 1%. Przyzwoity wynik, choć z pewnością do poprawienia. OK, idźmy dalej tym tropem.
Powiedzmy, że sprzedajesz bieliznę w swoim sklepie. Twój średni zarobek na kliencie wynosi np. 20 zł. Mówimy tutaj o zysku netto (do opodatkowania podatkiem dochodowym).
Zatem kiedy reklama Google AdWords Ci się opłaci? Policzmy.
Skoro 1 na 100 odwiedzających Twój sklep daje Ci 20 zł zysku netto, więc aby płatna reklama w wyszukiwarkach opłaciła Ci się, musisz płacić za 1 odwiedzającego mniej niż 20 groszy (0,20 zł za kliknięcie oznacza 20 zł za 100 odwiedzin, czyli Twój próg rentowności). Czy jest to możliwe z Google AdWords? Nie zawsze. Przedział cenowy jest bardzo szeroki (od kilku gorszy do kilku-kilkunastu złotych za kliknięcie).
Prowadziłem kampanie marketingowe ze średnim CPC (z ang. Cost Per Click, czyli Koszt Za Kliknięcie) na poziomie 10, 20, 50 groszy za kliknięcie. A bywały i takie, gdy było to więcej niż 1 zł za kliknięcie. A od czego ta stawka zależy? Oczywiście od konkurencji. Tylko i wyłącznie od konkurencji walczącej o wyświetlanie ich oferty na wybrane słowa / frazy kluczowe.
Na czym polega moja pomoc dla Ciebie w zakresie reklamy Google AdWords?
Tak więc:
- Analizuję Twoją branżę, Twój e-biznes pod kątem płatnej reklamy w wyszukiwarkach internetowych
- Dobieram słowa i frazy kluczowe, które będą dla Ciebie na tę chwilę optymalne i najbardziej opłacalne
- Tworzę zestaw kampanii Google AdWords dla Ciebie, pod opracowane wcześniej słowa i frazy kluczowe
- Optymalizuję parametry Twoich kampanii, aby CPC (koszt za kliknięcie) był jak najmniejszy
- Po uruchomieniu kampanii reklamowej Google AdWords analizuję codziennie jej wyniki, celem bieżących korekt i optymalizacji kosztów
- W razie potrzeby, uruchamiam kolejne kampanie lub wyłączam te, które są nierentowne, aby zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej przy mozliwie jak najmniejszych nakładach na promocję
- Daję Ci dostęp do szczegółowych raportów z Twoich kampanii Google AdWords, byś wiedział dokładnie za co płacisz – Google i… mi 😉
- Równocześnie uczę Cię, jeśli zechcesz, jak samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z Google AdWords, abyś w przyszłości mógł samodzielnie je prowadzić
Cena usługi wynosi od 497 PLN netto (611,31 PLN brutto).
Szczegółowe warunki współpracy są oczywiście do uzgodnienia.
Możesz próbować zaoszczędzić na płatnej reklamie w wyszukiwarkach samemu się tym zajmując. Możesz również próbować znaleźć tańsze oferty. Pytanie jest tylko jedno: czy na pewno Ci się to opłaci?
Tutaj znajdziesz formularz kontaktowy.