Czym dokładnie jest SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimisation (z ang. Optymalizacja pod Silnik Wyszukiwarki). Co to znaczy? To znaczy przygotowujemy tak kod i treść serwisu internetowego, aby był przyjazny dla robotów wyszukiwarek (inna nazwa: pająk, spider, crawler) i wylądował wysoko w wynikach wyszukiwania.
Organiczne wyniki wyszukiwania
Są to tzw. wyniki organiczne wyszukiwania. Co to oznacza? Gdy wpiszesz jakąś frazę w okno wyszukiwania wyszukiwarki, to za chwilę będziesz mieć przed oczami wyniki wyszukiwania stron internetowych, które odpowiadają Twojemu zapytaniu. Część z tych wyników to tzw. linki sponsorowane (oznaczane najczęściej innym kolorem, znajdujące się bezpośrednio pod oknem wyszukiwania oraz z prawej strony – tak jest w wynikach Google). Pozostałe wyniki nazywane są wynikami organicznymi (Google organic).
Mówimy tutaj o wyszukiwarce Google, ponieważ w Polsce – jak podają wiarygodne statystyki internetowe – silnika Google używa około 97% internautów.
Optymalizować czy pozycjonować strony internetowe?
To pytanie jest źle zadane, ponieważ nie istnieje wybór pomiędzy optymalizacją a pozycjonowaniem stron internetowych. Te 2 elementy idą w parze, wzajemnie się uzupełniają, dopełniają. Z jedną uwagą: optymalizacja ZAWSZE musi poprzedzać pozycjonowanie. Częstym błędem jest pozycjonowanie serwisu internetowego bez wcześniejszej jego optymalizacji. Nie popełnij tego błędu, ponieważ wyniki zabiegów pozycjonerskich – bez optymalizacji – nie będą zadowalające.
Etapy optymalizacji strony internetowej
Jak napisałem w darmowym kursie pozycjonowania, optymalizację można podzielić na 2 etapy:
- optymalizację techniczną
- optymalizację treści
Co oznaczają te pojęcia?
Optymalizacja techniczna to poprawianie kodu strony serwisu WWW. Optymalizacja techniczna może się również wiązać z przebudową witryny internetowej, np. poprzez rezygnację z technologii flash na rzecz CSS (Kaskadowe Arkusze Stylów).
Optymalizacja treści polega m.in. na dopracowaniu nagłówków, linków (łączy) i samej treści strony internetowej (wszystkich podstron serwisu).
Dodać należy, że optymalizacja serwisu internetowego jest zabiegiem stosunkowo łatwym do przeprowadzenia, a jednocześnie bardzo skutecznym. Można zatem powiedzieć, że optymalizacja SEO jest doskonałą i niedrogą inwestycją, która najczęściej szybko się zwraca.
Na czym polega usługa „Optymalizacja SEO Serwisu WWW”?
Mogę pomóc Ci zoptymalizować Twój serwis internetowy. Moja praca w ramach usługi optymalizacji SEO polega na:
- audycie Twojego serwisu internetowego, który ma być optymalizowany
- uzgodnieniu z Tobą zakresu moich działań, terminu realizacji i wycenie całego zlecenia
- pracach optymalizacyjncyh, o których informuję Cię na bieżąco i w których bierzesz udział (musisz widzieć, co robię; możesz mieć w tym czasie jakieś dodatkowe uwagi, sugestie itp.)
- wprowadzeniu końcowych poprawek, konsultacji z Tobą, wyjaśnieniu Ci wszystkiego, co zrobiłem, i finalizacji zlecenia
Cena usługi „Optymalizacja SEO Serwisu WWW” zaczyna się od 997 PLN netto (1226,31 PLN brutto).
Jeśli masz wątpliwości, czy Twój serwis jest odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwarki internetowe, skontaktuj się ze mną – dokonam dla Ciebie bezpłatną, szybką analizę.